Centre de informare turistică pentru turiști sau vizitatori

         Pasionat de tot ce înseamnă de promovare turistică, am avut ocazia să vizitez câteva spații unde exisă centre sau oficii de informare turistică europene în perioada 2011-2016 – Germania, Bulgaria, România. Spații situate în diferite locații, pe anumite străzi, unde te întâmpină angajați ce îți oferă informații despre turism, programe turistice locale, info despre ghizi locali și tururi ghidate, despre organizații de turism din zonă, unde poți găsi pliante, reviste, hărți despre orașul respectiv și atracții din zonă, pliante despre restaurante/pub-uri/baruri, locuri de cazare, etc. Deși suntem în era online, site-uri, bloguri de turism,etc. și doar la un click distanță …..găsim multe informații…aceste locuri există în multe zone de pe tot mapamondul și au rolul lor.                            DSCF6922

           Unele cu angajați mai primitori, altele cu materiale de promovare turistică mai multe și mai diverse, unele închise în ziua și ora când am fost pe acolo- sunt o pată de culoare și informații pentru vizitatori, turiști sau localnici.  În cele pe care le-am vizitat din Germania și Bulgaria, angajații știau limba engleză și am putut afla informații faine !

Iată câteva dintre ele – Germania – Neuburg an der Donau– un spațiu primitor, aici mi-a plăcut că am găsit foarte multe materiale, în special despre orașul Neuburg an der Donau, cât și despre trasee de cicloturism. Fiind o zi călduroasă, m-am bucurat că am găsit aici și un dozator de apă ! Este situat în apropiere de castelul din Neuburg (Schloss Neuburg). Mai multe despre Neuburg an der Donau aici-https://lalagabriel.wordpress.com/2015/10/09/neuburg-an-der-donau-o-incantare-bavareza-pe-malul-dunarii/

Germania –Ingolstadt– în acest oraș din Bavaria există 3 centre de informare turistică, eu am vizitat spațiul situat în incinta primăriei ( Tourist Information am Rathausplatz). Am găsit multe materiale despre orașul Ingolstadt, pliante cu restaurante/hoteluri  și multe alte pliante cu zone învecinate, festivaluri, muzeee,etc. Am remarcat că o persoană ( probabil angajată a primăriei) verifica dacă se epuizau pliantele și aducea altele ! Mai multe despre Ingolstadt aici-https://lalagabriel.wordpress.com/2015/10/07/ingolstadt-germania-o-bijuterie-de-oras-la-dunare/

Bulgaria- Varna– Centrul de informare turistică de aici m-a încântat, datorită amabilității angajaților, foarte bine pregătiți, care au recomandat locuri de vizitat din Bulgaria, ghizi și cum îi pot găsi. Aici am găsit multe materiale și broșuri despre turism. Centrul este situat pe partea opusă a Catedralei Adormirii Maicii Domnului din Varna. 

Bulgaria-Plovdiv –În Plovdiv sunt 2 centre de informare turistică. La cel din zona  Piața Centrală, erau câteva materiale de promovare, multe în limba bulgară, despre hoteluri,restaurante, și prea puține despre orașul Plovdiv. Nu am fost lăsat să fac o fotografie în interiorul centrului, fiind invitat să fotografiez de afară. Dar am remarcat un automat-infopoint în fața clădirii, când e închis centrul-turiștii se pot documenta. În zona veche a orașului am găsit un alt automat- punct de informare turistică .

Bulgaria – Sofia– Centrul de informare turistică este situat în zona centrală, dar la subsol / în pasajul din zona Sofia University. Nu l-am putut vizita, pentru că, fiind duminică se deschidea mai târziu. Mai multe despre locuri din Bulgaria aici- https://lalagabriel.wordpress.com/category/bulgaria/

România-Covasna– centrul de informare turistică se află pe drumul care duce la Hotelul Montana. Când am ajuns acolo, era închis fiind după program, în schimb am studiat puțin harta turistică a zonei, fiind un panou în fața centrului.

DSCF8366

România-BrașovExistă mai multe centre de informare și promovare turistică. Eu am fost la două dintre ele, am găsit pliante, hărți cu Brașov și alte zone din împrejurimi , flyere cu restaurante,hoteluri,concerte,evenimente culturale și info despre tururi ghidate ! 

România-Poiana Brașov-centrul de informare turistică de aici mi-a plăcut – loc fain,unde am primit multe informații turistice,sfaturi despre ce de făcut prin Poiana Brașov, dar și alte obiective de vizitat din jud.Brașov, am primit materiale turistice, am stat de vorbă despre turism cu persoana care se ocupa de promovare. Mai multe despre Brașov și Poiana Brașov aici-https://lalagabriel.wordpress.com/2016/07/05/brasov-turism-superbmereu-o-incintare/

1

România-Râșnov– aflat foarte aproape de Cetatea Râșnov- multe materiale turistice și mulți turiști interesați de informații ! Mai multe despre Râșnov-https://lalagabriel.wordpress.com/2016/07/07/rasnovromania-o-cetate-si-un-parcsute-de-mii-de-turisti/

1

România- Slobozia– Centrul de Informare și Promovare Turistică  -un loc cu oameni care știu să promoveze turismul local și național, am primit hărți și materiale turistice despre Slobozia și România…. am promovat și eu programul turistic Brăila city tour/Tur ghidat Brăila pe care îl organizez pentru vizitatorii/turiștii care vin la Dunăre la Brăila. Mai multe despre Slobozia aici- https://lalagabriel.wordpress.com/2016/07/13/slobozia-atractii-turistice-minunate-in-baragan/

România- Focșani– situat în Piața Unirii, observ că nu este în stil chioșc- ci este într-o clădire deja existentă. Primesc informații turistice, materiale de promovare ale zonei și naționale  (felicitări -un loc primitor, chiar mi-a plăcut ospitalitatea voastră). Mai multe despre Focșani aici-https://lalagabriel.wordpress.com/2016/09/04/focsani-turism-si-istorie/

In Cluj Napoca există  câteva centre de informare și promovare turistică, pe care le-am vizitat, foarte aproape de centru. Am primit materiale turistice, informații despre anumite zone foarte interesante, festivaluri,etc, am vazut multe materiale în limbi străine, am vorbit despre promovare turistică …….și am lăsat și eu câteva flyere informative cu Brăila city tour, program turistic pe care îl derulez în Brăila pentru turiști și vizitatori !

România-Brăila – Centrul Național de Promovare și Informare Turistică . În data de 8 martie 2016 a fost inaugurat oficial și l-am putut vizita. 

Pentru cei care vă doriți să vedeți obiective turistice din Brăila și să aflați câteva povești despre oraș mă puteți contacta pentru un city tour fain și atractiv ! Am lăsat și eu flyere informative despre  Braila city tur/Tur ghidat Braila la centrul de promovare și informare turistică de aici .

Page-001 (2)

Text și foto
Gabriel Lâlă - Brăila--ghid & consultant turism & tour guide Brăila city tour

 

Lasă un răspuns

