Slobozia-atracții turistice minunate în Bărăgan

Orașul Slobozia se află situat în județul Ialomița, în regiunea Muntenia. Are o istorie interesantă și este o localitate care are ce oferi vizitatorilor și turiștilor. (https://ro.wikipedia.org/wiki/Slobozia). Pentru câteva ore am căutat simboluri turistice prin Slobozia și am rămas cu o impresie deosebită despre acest oraș, iată câteva dintre ele :

Mănăstirea Sfinții Voievozi, cu hramul Sfinții Arhangheli Mihail și Gavril,monument istoric național -ansamblu voievodal de arhitectură,biserică de cărămidă, stil neoclasic, incintă fortificată. Voievodul Matei Basarab,domn al Țării Românești -este cel care a reconstruit mănăstirea.(http://www.crestinortodox.ro/biserici-manastiri/manastirea-slobozia-sfintii-voievozi-121256.html )

Muzeul Național al Agriculturii este locul care m-a impresionat cel mai mult, fiind unul din cele mai faine muzee pe care le-am vizitat până acum. Are foarte multe colecții deosebite și faptul că este muzeu național spune totul ( mașini agricole de epocă și instalații de arheologie industrială, etnografie, istorie-memorialistă, artă-religie-literatură – http://muzeulagriculturii.ro/node/13 ).

In curtea muzeului am căutat camera ascunsă … din casa gospodărească la început de secol XX …..și am admirat minunatele butoaie, hambare și multe altele…

Foarte aproape de muzeu admir – Biserica de lemn Poiana, monument istoric național (datat 1746-1747), strămutată la Slobozia din satul Poiana și un colac de puț (1853)- colac de fântînă, inclus pe lista de monumente istorice.

Catedrala Înălțarea Domnului – impresionează !

Întâlnesc și un monument închinat prințului arab Gherainia Mohamed, care a fost împușcat de germani pe aceste locuri în 1918- victima devotamentului său pentru Franța și cauza aliaților (https://fr.wikipedia.org/wiki/Mohamed_Gherainia )

11

Pasionat fiind de fotbal nu scap ocazia să vizitez și stadionul de fotbal din Slobozia.

Există spații verzi și parcuri, eu am vizitat câteva dintre ele, cel mai cunoscut fiind Parcul Tineretului,care ocupă și cea mai mare suprafață. De asemenea în Piața Revoluției (la momentul articolului în reabilitare) am întînit un monument închinat eroilor revoluției din 1989 și Centrul Cultural UNESCO Ionel Perlea ( Ionel Perlea-considerat un geniu muzical al Bărăganului)

Am vizitat și Centrul de Informare și Promovare Turistică Slobozia -unde am primit hărți și materiale turistice despre Slobozia, am aflat mai multe despre turismul local, dar și național….și am promovat și eu programul turistic Brăila city tour/Tur ghidat Brăila pe care îl organizez pentru vizitatorii și turiștii care vin la Dunăre la Brăila. 

Foarte aproape de orașul Slobozia se află stațiunea balneo-climaterică Amara, care atrage numeroși turiști, mai ales în sezonul de vară . Aria de Protecţie Specială Avifaunistică Lacul Amara  a fost declarată prin Hotărârea de Guvern nr. 2151 / 2004, arie naturală protejată de interes naţional în suprafata de 162 ha ! 

Mulțumesc d-lui Florin Munteanu-coordonator la Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Slobozia, care m-a invitat la Slobozia, o persoană pasionată de turismul ialomițean și național ! Împreună am analizat situația turismului din jud.Brăila și Ialomița, dar și cel național și ultimele tendințe în turismul mondial…..am gândit și câteva planuri comune turistice. Am aflat de exemplu că pe lacul Amara sau râul Ialomița se pot face plimbări cu caiacul…deci,se poate !

foto & text -12 iulie 2016 - Gabriel Lâlă

Asociația Clubul de Turism PROILAVIA Brăila

consultant turism, tour guide Brăila city tour

 

Lasă un răspuns

