Onești- turism și gimnastică

Am descoperit un oraș frumos, plin de viață și cu potențial turistic. Pentru cei mai nostalgici se intitula în trecut Gheorghe Gheorghiu Dej….. Situat în județul Bacău, nu departe de mai vestita Slănic Moldova, Onești este o localitate care mi-a creat o impresie foarte plăcută (.https://ro.wikipedia.org/wiki/One%C8%99ti).

Există și câteva obiective turistice care pot fi explorate pe îndelete …Parcul Libertății este un loc deosebit, unde m-am relaxat în voie – lac, nuferi, alei, locuri de joacă, zone de belvedere…

 

 

Dealul Perchiu -sit de importanță comunitară și râul Trotuș sunt în apropiere și creează o priveliște faină !

 

Prin oraș sunt tot felul de locuri și zone de admirat … iar chipul  domnitorului Ștefan cel Mare e fain…

 

 

Două biserici frumoase…. Biserica ortodoxă Sfântul Nicolae,monument istoric și biserica catolică Sf. Petru și Paul

 

Am fost impresionat și de Eminescu……o super idee …

33

Un alt loc de recreere e și Parcul George Călinescu.

 

Monumentul Eroilor Regina Maria – loc de istorie și aducere aminte a faptelor de vitejie…

 

Gimnastica este la loc de cinste… Cinste lor Lot olimpic gimnastică feminină Montreal 1976…… cu marea Nadia Comăneci !

 

Sala Sportivă Polivalentă Nadia Comăneci …..doar în Onești s-a născut !

26

… am asistat și la Campionatul Național de Gimnastică -Junioare unde am urmărit evoluțiile viitoarelor campioane și am încurajat echipa CSS Constanța 1

 

Aproape de Onești musai de văzut și https://ro.wikipedia.org/wiki/Biserica_Adormirea_Maicii_Domnului_din_Borze%C8%99ti

 

În Onești m-am reîntâlnit după mulți ani cu un om de munte deosebit, dl. Gheorghe Istrate, sufletul Clubului de Turism Șandru Onești, care a crescut sute de tineri în spiritul naturii și al turismului, un om de la care am învățat și eu multe. Am depănat amintiri, povești, am vorbit despre tendințele din turismul actual…

35

Onești, România- de văzut !

 

foto & text ( 2017)

Gabriel Lâlă – ghid de turism & pasionat de natură și turism

 

Lasă un răspuns

